Innan du genomför lösenordsbytet via E-tjänsten
- Ha dina mobila enheter som Ipad och telefon (även privata) nära.
- Gå in på inställningar och under WiFi menyn på dina mobila enheter och glöm bort det trådlösa nätverket LND_MD
Efter lösenordsbytet
- Starta om datorn.
- Uppdatera lösenordet i e-postappen på dina mobila enheter, detta behöver göras så fort som möjligt så att ditt användarkonto inte låser sig.
- Om dina mobila enheter inte automatiskt ansluts till ett nätverk i Lunds kommun, så får du manuellt ansluta dig till det trådlösa nätverket LND_MD – när du befinner dig i kommunens fastigheter – fyll i användaruppgifter samt det nya lösenordet.
Behöver du hjälp med hur man gör de olika stegen kontakta Servicedesk på 046-359 3000 eller servicedesk@lund.se.
Obs! Tänk på att du inte kan ändra lösenordet till ett personligt (via inloggning på en basklient) förrän efter 24 timmar.
Behandling av personuppgifter
När du använder våra e-tjänster behandlar Lunds kommun dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Finns tillgängliga på: Personuppgiftshantering på Lunds kommun.
Cookies
Om du har problem med att logga in i våra e-tjänster ber vi dig att stänga av blockering av alla cookies på din enhet.