Logo
  • Lundaförslag
Logga in
  • Lundaförslag
  • Startsida

Utebliven tömning av sopkärl

 

Har du inte fått tömt ditt kärl?

Har du tittat under "Driftstörningar" och inte sett något meddelande där? 

 

I så fall...
Vid utebliven tömning - Använd vår e-tjänst!

Vi går igenom inskickade anmälningar hela dagen.
Skickar du under kvällstid, läses det på morgonen.

Tänk på att fylla i samtliga uppgifter. På det sättet kan vi snabbare identifiera vilket kärl det gäller i den händelse ni har flera. 

Kärl, avfallstyp
Vi är beroende av att kärl och avfallstyp fylls i. Detta handlar om vilket fordon vi ska skicka. Fyll i det med till exempel fyrfack, kärl 2 metall med mera eller för kärl med ett material till exempel kärl papper. 

Vad vi gör...
Vår första åtgärd är att se till att ditt kärl blir tömt. 

I det fallet kommer vi inte att besvara din anmälan. 
Vid problem att tömma kontaktar vi dig per telefon eller e-post. 
Ange därför gärna både telefonnumret till bostaden och eventuellt mobilnummer eller annat nummer där vi kan nå dig.

 

När du använder våra e-tjänster behandlar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering.

 

Nästa

Kontakta oss

Telefonnummer
046-359 50 00

E-post
lunds.kommun@lund.se

Postadress
Lunds kommun
Namn till verksamheten
Box 41, 221 00 Lund


Öppettider för medborgarcenter:
Måndag-torsdag kl. 08 - 17
Fredag kl. 08 - 16
Dag före röd dag kl. 08-15


Besök

Vänd dig till våra medborgarcenter om du behöver komma i kontakt med kommunen i ett ärende.
www.lund.se/medborgarcenter

Hjälp med självservice
Mer om e-legitimation >>
Ladda ner Acrobat Reader >>
Så hanteras dina personuppgifter >>