Har du inte fått tömt ditt kärl?
Har du tittat under "Driftstörningar" och inte sett något meddelande där?
I så fall...
Vid utebliven tömning - Använd vår e-tjänst!
Vi går igenom inskickade anmälningar hela dagen.
Skickar du under kvällstid, läses det på morgonen.
Tänk på att fylla i samtliga uppgifter. På det sättet kan vi snabbare identifiera vilket kärl det gäller i den händelse ni har flera.
Kärl, avfallstyp
Vi är beroende av att kärl och avfallstyp fylls i. Detta handlar om vilket fordon vi ska skicka. Fyll i det med till exempel fyrfack, kärl 2 metall med mera eller för kärl med ett material till exempel kärl papper.
Vad vi gör...
Vår första åtgärd är att se till att ditt kärl blir tömt.
I det fallet kommer vi inte att besvara din anmälan.
Vid problem att tömma kontaktar vi dig per telefon eller e-post.
Ange därför gärna både telefonnumret till bostaden och eventuellt mobilnummer eller annat nummer där vi kan nå dig.
När du använder våra e-tjänster behandlar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering.