Har du inte fått tömt ditt kärl?
Om vi har drifstörningar på större områden meddelar vi detta på vår webbplats. Du hittar det under servicemeddelanden på startsidan.
Lund.se
Har vi ingen pågående störning? Då får du gärna meddela oss här genom att gå vidare i e-tjänsten.
Vi går igenom inskickade anmälningar hela dagen. Skickar du under kvällstid, läses det på morgonen.
Tänk på att fylla i samtliga uppgifter. På det sättet kan vi snabbare identifiera vilket kärl det gäller i den händelse ni har flera.
Vilket kärl eller vilken typ av avfall har inte tömts?
Vi är beroende av att kärl och avfallstyp fylls i. Detta handlar om vilket fordon vi ska skicka. Fyll i det med till exempel fyrfack, kärl 2 metall med mera eller för kärl med ett material till exempel kärl papper.
Vad händer nu?
Vår första åtgärd är att se till att ditt kärl blir tömt. Låt ditt kärl stå framme.
I det fallet kommer vi inte att besvara din anmälan.
Vid problem att tömma kontaktar vi dig per telefon eller e-post.
Ange därför gärna både telefonnumret till bostaden och eventuellt mobilnummer eller annat nummer där vi kan nå dig.
När du använder våra e-tjänster behandlar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering.