Din anmälan måste innehålla de uppgifter som kommunens försäkringsbolag behöver för att hantera din ansökan:
- Olycksplats, med datum och tidpunkt. Bifoga gärna foto eller skiss.
- Beskrivning av skadan och vad som hände: bifoga intyg från läkare vid personskada, polisrapport om händelsen anmälts till polisen och uppgifter om vilket försäkringsbolag du anmält skadan till. Ange registreringsnummer om skadan gäller motorfordon. Intyg från försäkringskassan lämnas om du kräver ersättning för förlorad arbetsinkomst.
- Ditt ersättningsanspråk, bifoga kvitton.
Observera att du alltid i första hand ska anmäla en skada till ditt eget försäkringsbolag.
Du loggar in med BankID för att använda tjänsten. Om du saknar BankID, kontakta medborgarcenter på tel: 046-359 50 00.
När du använder våra e-tjänster behandlar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering.